Notice: Due to planned maintenance work, the TU Dortmund websites will be unavailable for short periods of time several times on April 17, 2024 between 6:00 p.m. and 8:00 p.m.
We apologize for any inconvenience this may cause and thank you for your understanding.
To content
Department of Business and Economics

Dortmund Contributions

The Dortmund Contributions to Economic Education are freely available for download on the Internet in order to stimulate their intensive discussion and commentary. Critical and constructive feedback on the contributions - in any form - is therefore not only possible, but expressly desired. In order to ensure a high quality standard of the Dortmund Contributions to Economic Education, the contributions undergo a rigorous, double-blind peer-review process before publication. The Dortmund Contributions to Economic Education are available for download in Adobe PDF format. To open PDF files, you will need the free Adobe® Reader®.

Publications so far:

No. 

Article

11

Liening, Andreas: Endlich – Wirtschaftsnobelpreis für Paul Romer. Oktober 2018

Adobe PDF (351 KB)

10

Liening, Andreas; Mittelstädt, Ewald: Kompetenzziele für das allgemein bildende Fach „Wirtschaft / Ökonomie“ in der   Sekundarstufe I. Mai 2011

Adobe PDF (383 KB)

9

Neweling, Sonja; Sonnek, Alexandra: Ansätze des Personalmanagements in Unternehmensnetzwerken. Mai 2006.

Adobe PDF (151 KB)

8

Liening, Andreas; Paprotny, Carsten: Fallstudienarbeit in der Ökonomischen Bildung. Dezember 2005.

Adobe PDF (84 KB)

Nr. 7

Liening, Andreas: Empirische Untersuchung des Einsatzes des computergestützten Business Game "Campus Career Competition". Oktober 2005.

Adobe PDF (583 KB)

6

Liening, Andreas; Mittelstädt, Ewald: Wissensbilanzierung zur Management-Transmission in die Hochschule. September 2005.

Adobe PDF (291 KB)

5

Liening, Andreas; Mittelstädt, Ewald; Wiepcke, Claudia: Kompetenzleitbild für das wirtschaftswissenschaftliche Lehramt am Berufskolleg. April 2005.

Adobe PDF (150 KB)

4

Mittelstädt, Ewald: Wirtschaftsdidaktisches Design computergestützter Lernumgebungen. März 2005.

Adobe PDF (216 KB)

3

Liening, Andreas; Wiepcke, Claudia: Blended Learning als Katalysator für Gender Mainstreaming. Mai 2004.

Adobe PDF (152 KB)

2

Kowalski, Susann; Paprotny, Carsten; Liening, Andreas: Nutzungspotenziale von Lernplattformen. Eine vergleichende Bestandsaufnahme in Informatik und Wirtschaftswissenschaft. April 2004.

Adobe PDF (1 MB)

1

Liening, Andreas: Über die Bedeutung der ökonomischen Bildung. März 2004.

Adobe PDF (92 KB)

 

We welcome your comments, criticisms and suggestions and are also happy to answer any questions you may have.