Dortmund Contributions
The Dortmund Contributions to Economic Education are freely available for download on the Internet in order to stimulate their intensive discussion and commentary. Critical and constructive feedback on the contributions - in any form - is therefore not only possible, but expressly desired. In order to ensure a high quality standard of the Dortmund Contributions to Economic Education, the contributions undergo a rigorous, double-blind peer-review process before publication. The Dortmund Contributions to Economic Education are available for download in Adobe PDF format. To open PDF files, you will need the free Adobe® Reader®.
Publications so far:
No. | Article |
11 | Liening, Andreas: Endlich – Wirtschaftsnobelpreis für Paul Romer. Oktober 2018 |
10 | Liening, Andreas; Mittelstädt, Ewald: Kompetenzziele für das allgemein bildende Fach „Wirtschaft / Ökonomie“ in der Sekundarstufe I. Mai 2011 |
9 | Neweling, Sonja; Sonnek, Alexandra: Ansätze des Personalmanagements in Unternehmensnetzwerken. Mai 2006. |
8 | Liening, Andreas; Paprotny, Carsten: Fallstudienarbeit in der Ökonomischen Bildung. Dezember 2005. |
Nr. 7 | Liening, Andreas: Empirische Untersuchung des Einsatzes des computergestützten Business Game "Campus Career Competition". Oktober 2005. |
6 | Liening, Andreas; Mittelstädt, Ewald: Wissensbilanzierung zur Management-Transmission in die Hochschule. September 2005. |
5 | Liening, Andreas; Mittelstädt, Ewald; Wiepcke, Claudia: Kompetenzleitbild für das wirtschaftswissenschaftliche Lehramt am Berufskolleg. April 2005. |
4 | Mittelstädt, Ewald: Wirtschaftsdidaktisches Design computergestützter Lernumgebungen. März 2005. |
3 | Liening, Andreas; Wiepcke, Claudia: Blended Learning als Katalysator für Gender Mainstreaming. Mai 2004. |
2 | Kowalski, Susann; Paprotny, Carsten; Liening, Andreas: Nutzungspotenziale von Lernplattformen. Eine vergleichende Bestandsaufnahme in Informatik und Wirtschaftswissenschaft. April 2004. |
1 | Liening, Andreas: Über die Bedeutung der ökonomischen Bildung. März 2004. |
We welcome your comments, criticisms and suggestions and are also happy to answer any questions you may have.