Artikel in referierten Zeitschriften
2021
DINH, ANH; GEIGER, JAN-MARTIN; LIENING, ANDREAS (2021): Rejected, What’s Next? The Impact of Entrepreneurial Rejection on Cognitive and Behavioral Responses. In Academy of Management Proceedings (Vol. 2021, No. 1, p. 15955)
GEIGER, JAN-MARTIN; HAARHAUS, TIM; LIENING, ANDREAS (2021): Exploring Effectual And Causal Entrepreneurial Cognitions By Means Of Anticipatory Eye Movements. In: Frontiers of Entrepreneurship Research, 41.
2020
DINH, ANH; LIENING, ANDREAS (2020): Entrepreneurial Relativity of Rationality: A Theoretical Analysis of Rationality in Entrepreneurship Education. Journal of Entrepreneurship Education, 23(4), 1-16.
HAARHAUS, TIM; STRUNK, GUIDO; LIENING, ANDREAS (2020): Assessing the complex dynamics of entrepreneurial ecosystems: A nonstationary approach. Journal of Business Venturing Insights, 14, e00194.
HAARHAUS, TIM; MÖLLER, FREDERIK; GEIGER, JAN-MARTIN; STACHON, MALEEN; LIENING, ANDREAS; OTTO, BORIS (2020): APIs As Boundary Resources Of Digital Entrepreneurship Ecosystems: The Case Of Digital Health Startups. In: Frontiers of Entrepreneurship Research, 43.
2019
HAARHAUS, TIM; GEIGER, JAN-MARTIN & LIENING, ANDREAS (2019): Symptoms of Complexity in an Entrepreneurial Ecosystem. In: Frontiers of Entrepreneurship Research, 42.
2018
LIENING, ANDREAS; HAARHAUS, TIM; GEIGER, JAN-MARTIN (2018): The Influence of Digitalization on Emergent Processes of Entrepreneurial Ecosystems – a Complexity Science Perspective. Proceedings of the International Conference on Information Systems [ICIS].
LIENING, ANDREAS (2018): Endlich - Wirtschaftsnobelpreis für Paul Romer. In: Dortmunder Beiträge zur Ökonomischen Bildung, 11, S. 1-4.
GEIGER, JAN-MARTIN; SCHIMANSKI, MAXIMILIAN; KRIEDEL, RONALD & LIENING, ANDREAS (2018): Amazon, Uber & Co.– Die Macht digitaler Plattformen. In: Unterricht Wirtschaft + Politik, 04/2018, S. 34-41.
2017
LIENING, ANDREAS; GEIGER, JAN-MARTIN & SCHIMANSKI, MAXIMILIAN (2017): Das Praxissemester im Fach Wirtschaft. In: Kölner Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik.
GEIGER, JAN-MARTIN; SCHIMANSKI, MAXIMILIAN & LIENING, ANDREAS (2017) Ein Markt unter Strom – Deutsche Automobilhersteller und Elektromobilität. In: Unterricht Wirtschaft + Politik, S. 42-47.
SCHIMANSKI, MAXIMILIAN: SENDER, TILL & LIENING, ANDREAS (2017): "Ökonomische Unterrichtsexperimente – Kriteriengeleitete Konstruktion und empirische Evaluation“. In: Zeitschrift für Ökonomische Bildung, 05/2017, S. 1-25.
GEIGER, JAN-MARTIN; LIENING, ANDREAS & MERETZ, UTE (2017): Systematisierung deutschsprachiger Studien zur Kompetenzerhebung im Bereich financial literacy. In: Zeitschrift für Ökonomische Bildung, 05/2017, S. 72-93.
2016
LIENING, ANDREAS; GEIGER, JAN-MARTIN; KRIEDEL, RONALD & SENDER, TILL (2016): Threshold Concepts in Entrepreneurship Education. In: Frontiers of Entrepreneurship Research, 36 (4), S. 104.
MITTELSTÄDT, EWALD; SENDER, TILL & LIENING, ANDREAS (2016): Ökonomische Experimente und Diagnostik. In: Zeitschrift für Didaktik der Gesellschaftswissenschaften, 7 (1), S. 36-56.
MITTELSTÄDT, EWALD; SENDER, TILL & LIENING, ANDREAS (2016): Wer „macht“ eigentlich die Preise. Anwendung des Marktmodells zur Preisbildung als Klassenzimmerunterricht. In: Unterricht Wirtschaft + Politik, 6 (1), S. 14-19.
2014
MITTELSTÄDT, EWALD; SENDER, TILL & LIENING, ANDREAS (2014): Ein Schönheitswettbewerb als Unterrichtsexperiment. In: Unterricht Wirtschaft + Politik, 4 (2), S. 26-30.
LIENING, ANDREAS (2014): Synergetics – Fundamental Attributes of the Theory of Selforganization and its Meaning for Economics. Modern Economy, 5 (8), S. 841-847.